Nalazite se na: Arhiva novosti > Arhiva novosti - 2009

Arhiva novosti - 2009

16.12.2009.

2010. GODINA "-PRILAGODITI SE DA BI OPSTALI "

Prve signale nadolazeće gospodarske krize prepoznali smo koncem prošle godine pa smo za 2009. godinu planirali značajno manji ukupni prihod i ostale kategorije, kaže predsjednik Uprave Brodomerkura Ivica Kožul osvrčući se na godinu na isteku. Već siječanj i veljača, nažalost, u potpunosti potvrđuju naše prognoze, pa koncem veljače pristupamo redefiniranju strateških ciljeva u odnosu na iste definirane poslovnim planom za 2009. godinu. Temeljni ciljevi postaju:-sačuvati sva radna mjesta-sačuvati likvidnost Društva-smanjiti sve vrste troškova i kreditnih zaduženja-osigurati minimum održivog poslovanjaNažalost, tijekom godine dolazi do dodatnog pogoršanja uvjeta poslovanja i porasta nelikvidnosti /društva u državnom vlasništvu, građevinski sektor itd. /Financijski rashodi kao posljedica povećane cijene kapitala dodatno erodiraju ionako već umanjen rezultat. Ulazak u posljednji kvartal 2009. godinu karakterizira već znatan broj i formalno blokiranih komitenata te povećanje broja partnera koji su pred stečajem ili u stečaju što je dodatni atak na rezultat. Povećanje nenaplativosti potraživanja obilježje je ne samo veletrgovine već i bankarskog sektora koji je objektivno u puno povoljnijoj situaciji po pitanju osiguranja naplate potraživanja. Ipak, vjerujemo da ćemo privesti ovu poslovnu godinu kraju s pozitivnim rezultatom. Što reći o 2010. godinu nakon prognoza sa savjetovanja iz Opatije? Nameće se niz pitanja-kako pozitivno poslovati, biti likvidan, osigurati razvoj itd. Temeljni zadatak svakako je pronaći nova tržišta, tržišne niše, platežno sposobnu potražnju ali i-prilagoditi organizaciju tvrtke novim uvjetima -preispitati sve vrste troškova i odrediti se prema njima, uključujući i ljudske potencijale-povećati prihod po zaposlenom-povećati kvalitetu uslugeKvalitetno i brzo se prilagođavati aktualnom gospodarskom okruženju preduvjet je opstanka, a osobito to vrijedi za slijedećih šest do devet mjeseci.



23.11.2009.

"PETICA " ZA RECERTIFIKACIJU

Nakon što je obavljena provjera dokumenata ISO kvalitete od strane predstavnika Bureaua Veritas i to 6. prosinca u u Zagrebu te 17. i 18. u Splitu, Brodomerkur je certificiran prema novoj normi 9001:2008. Nakon svi analiza eksterni auditori izrazili su pohvale na račun primjene svih aplikacija iz ISO standarda. Ovo je do sada bila najuspješnija recertifikacija.



15.10.2009.

P0 NOVOSTVORENOJ VRIJEDNOSTI -141.

Iz godine u godinu stručni časopis Lider procjenjuje novostvorenu vrijednost HR – gospodarskih subjekata. Tako su rezultati iz 2008. godine sabrani u publikaciju „500 najboljih“. Najjednostavnije rečeno riječ je o zbroju bruto plaća i bruto dobiti prema kojima se „plasiraju“ domaće tvrtke. Na temelju takvih analiza Brodomerkur je zauzeo 141. mjesto i lošije je plasiran za sedam mjesta u odnosu na prethodnu godinu. PREMA DJELATNOSTIMA BRODOMERKUR 7.
U kategoriji „ostale veleprodaje „ u koju je svrstan Brodomerkur, našlo se još 106 tvrtki koje se bave veleprodajom. Brodomerkur je na 7. mjestu. Ispred su Metro cash&carry kao prvi, potom slijede Tekstilpromet, Getro, Pevec, Dinova-Diona i Atlantic trade.



30.09.2009.

ČESTITKA ZA 63 ROĐENDAN!

Brodomerkur danas slavi svoj 63. rođendan. I dok su i mnogi mlađi trgovci posustali, on ipak brodi, kako smo to nekada sloganom slavili „svim vremenima usprkos“. Usprkos i ovom danas, i krizi i recesiji, i depresiji … nije još za penziju. Za neko bolje sutra – Sretno našem šezdeset i trogodišnjaku!



01.07.2009.

IZ LIDERA - 1000 NAJBOLJIH, BRODOMERKUR 42.

Već tradicionalno, specijalizirani časopis za ekonomiju i financije LIDER objavljuje poredak tvrtki nakon što su i službeno predani rezultati poslovanja za prethodnu godinu. Tako je objavljen rejting najuspješnijih gospodarskih subjekata prema rezultatima 2008. godine. Zaključak objavljenih rezultata je, da je 1000 najvećih ostvarilo veće prihode, ali i manju dobit.
Sektor trgovine i dalje je najbolji i drži 30 posto ostvarenih prihoda u domaćem gospodarstvu. Najveći broj s „liste tisuću“ pripada upravo trgovcima kojih je 291, a iza njih dolaze građevinari s 98 mjesta među 1000 najboljih u Hrvatskoj. Najveći prihodi ostvareni su u veleprodaji 69, 9 milijardi kuna, zatim u maloprodaji 50, 2 milijarde kuna.
Prema ostvarenom ukupnom prihodu Brodomerkur se godinama čvrsto drži pozicije među 50 u Hrvatskoj, pa je prema ostvarenjima u 2008. godini zauzeo 42. mjesto što je za tri mjesta lošije od pozicije za 2007. godine. Brodomerkur je i u odnosu na ostvarenu bruto dobit „kliznuo“ za 19 mjesta u odnosu na godinu ranije i nalazi se na 466 mjestu među analiziranih tisuću kompanija.
U području veleprodaje četvrti
Svih tisuću tvrtki rangirano je i prema djelatnostima tako je naša tvrtka svrstana u kategoriju „trgovina-veleprodaja-ostalo“ s još 200 poduzeća. Brodomerkur je četvrta veleprodaja u zemlji, a ispred su: Agrokor – trgovina, Metro cash&carry, Phoenix farmacija.



29.06.2009.

SKUPŠTINA - DOBIT U PRIČUVE

Na Skupštini dioničkog društva Brodomerkur koja je održanoj 29. svibnja u Zadru odlučeno je da se dobit nakon oporezivanja, u iznosu od 3, 5 milijuna kuna stavi u pričuve. Ukupni prihodi realizirani u visini od 1, 86 milijarde kuna što je za 6 posto više od godine prije.
Većinski vlasnik Brodomerkura s 92, 4 posto je tvrtka Mepas.
Istog dana održane su skupštine svih društava u sustavu Mepasa, Maraske koja je bila domaćin, Brodomerkura, Saponije iz Osijeka i Koestlina iz Zadra.



10.05.2009.

URUČEN CERTIFIKAT ZA EKOLOGIJU

Danas je članu Uprave Brodomerkura Ranku Fredotoviću predstavnik B, Veritas Željko Pehar uručio cerifikat za zaštitu okoliša - 14001: 2004. Tako je splitska trgovačka tvrtka kao jedna među rijetkima u Hrvatskoju posjedu dva ceritifikata za kvalitetu. Riječ je o dvije najpoznatije upravljačke norme bez kojih se u Europineće moći poslovati.



29.04.2009.

U MOSTARU LUKSUZNI TRGOVAČKI CENTAR

Stara bolnica u Mostaru je projekt čija se ukupna investicija procjenjuje na 50 milijuna eura. U planu je izgradnja velikog trgovačkog centra koji bi se prostirao na 90 tisuća metara četvornih. Ovih dana trebamo donijeti odluku o svim sadržajima koji će se nuditi u prodajnom centru. Sigurno je da će Mostar dobiti veliki trgovački i luksuzno opremljeni centar kojemu će gravitirati veliki dio Hercegovine, istakao je vlasnik Brodomerkura Mirko Grbešić u razgovoru s novinarkom Večernjeg lista.



29.04.2009.

IZ VEČERNJEG - INTERVJU S MIRKOM GRBEŠIĆEM

U dnevniku Večernji list 29. travnja objavljen je razgovor s vlasnikom Brodomerkura Mirkom Grbešićem u kojem se se dotiču teme mahom vezane uz gospodarstvo. No, nije se mogla izbjeći tema i ljubav vlasnika prema nogometu i ulaganja Brodomerkura u Hajduk. . . . Mirko Grbešić, piše novinarka Ivana Mikulić, jedan je od vodećih gospodarstvenika u HR i BiH i upošljava više od tri tisuće radnika. Počeo je 1989. godine kada je pokrenuo Mepas koji nakon četiri godine postaje vodeća bosanskohercegovačka tvrtka … Nakon toga slijede akvizicije Metalca, Saponije Koestlina, Brodomerrkura i Maraske. „Vrlo je omiljen u Širokom Brijegu i cijeloj Hercegovini i slovi kao osoba kojoj se mještani uvijek mogu obratiti za pomoć. Ipak, zatvoren je za medije pa su i dogovori za ovaj intervju trajali mjesecima“, zaključuje novinarka.
Kako utječe kriza na tvrtke
„Tvrtke se bave različitim djelatnostima, pa se utjecaj krize ne manifestira na isti način…Na vrijeme smo poduzeli sve aktivnosti radi prevladavanja ove tržišne situacije, pa možemo biti dosta zadovoljni našim trenutačnim stanjem. Konkretno, Brodomerkur kao tvrtka usko je vezana uz građevinarstvo i bijelu tehniku i najviše osjeća ukupan pad investicija, odnosno ukupan pad potražnje, a kod svih naših proizvođačkih tvrtki te u distribuciji robe u BiH znatno raste realizacija i udjeli u ovoj godini unatoč sveopćoj situaciji …Za mene je bitno da su se poduzeća prema krizi postavila na realan i kvalitetan način, što pokazuju i postignuti rezultati u ovoj godini. “
Nema naznaka otpuštanjima
„Otpuštanje radnika, veli Grbešić, jedna je od najnepopularnijih mjera kojima se poduzeća služe, odnosno kojima se moraju služiti da bi opstali na tržištu. Kod nas otpuštanja nije bilo, a naši poslovni rezultati ne daju bilo kakve naznake takvih mjera. Maksimalno se trudimo povećati efikasnost i smanjiti troškove jer je to nužno u ovakvoj situaciji, međutim govora o otpuštanju djelatnika nije bilo, a vjerujemo da ga neće ni biti. “
O planovima i investicijama …“ Naša razmišljanja u ovom su trenutku koncentrirana su na zadržavanje i jačanje postojećih pozicija na tržištu, a usporedno uvijek razmišljamo i o nekim potpuno novim projektima…. To što je Hrvatska ušla u NATO i što je na pragu ulaska u EU svim investitorima također daje pozitivne signale za ulaganje. Međutim, s druge strane sama odluka o ulaganju, ne investiranju ne ovisi samo o stanju u pojedinoj državi nego i o investiciji, odnosno o konkretnom investicijskom projektu… BiH i Hrvatska susjedne su zemlje, može se reći kompatibilne kada je riječ o ulaganjima s obzirom na velike sličnosti u tržištima. Normalno je da proces ulaganja među tim dvjema zemljama u bliskoj budućnosti bude puno intenzivniji. Važno je samo stvoriti osnovne pretpostavke za sigurnost uloženog kapitala.
HAJDUK „Istina je da sam veliki ljubitelj sporta, a posebno nogometa. Možda je i to razlog što se lakše odlučujem za sponzoriranje ili u ovom slučaju kupnju dionica nekih sportskih kolektiva. Brodomerkur je tvrtka koja je oduvijek pratila splitske klubove i bila sponzor, među ostalim i Hajduka. Brodomerkur u Splitu slovi kao jedna od najvećih lokalnih tvrtki, pa stoga nije neobično da se pojavi kao jedan od dioničara Hajduka u ovoj priči. Jasna vlasnička struktura u svakom kolektivu, tako i sportskom, mora donijeti napredak. Hajduk se postavlja na zdrave noge i siguran sam da će se vratiti na stare staze slave. “
Tajna uspjeha „Nema nikakve posebne tajne ni posebnog recepta. Situacija u životu i prilike koje se pružaju nisu iste niti se može napisati neko jedinstveno pravilo. Ono što je vjerujem zajedničko svim ljudima su puno napredovali jest, naporan rad, upornost, prihvaćanje rizika, nekakva vizija i, dakako, doza sreće. Nezaobilazan i veoma bitan čimbenik bilo kakva uspjeha u poslu su i



05.04.2009.

CENTAR U MOSTARU

U Brodomerkurovom prostoru u kojem se nalazila Slavonija trgovina u Mostaru, uskoro bi trebali započeti radovi na njegovoj adaptaciji u komercijalni centar. Bit će to novi centar u kojemu će se prodavati tehnička roba, i prvi izvan Hrvatske.



05.04.2009.

UZ ZAKON O ZABRANI PUŠENJA

Približava se datum kada će se početi primjenjivati slovo Zakona o zabrani pušenja u svim zatvorenim javnim prostorima. Budući da se to odnosi na Brodomerkur znači da se neće moći više koristiti ni „ekskluzivni“, nekada utvrđeni prostori za pušenje kakvih je bilo u poslovnoj zgradi. No, bilo je kancelarija sa zapisanim „ u ovoj sobi dopušteno je pušenje“. I to je tadašnji zakon dopuštao.
Primjenom Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, od 6. svibnja sve pada u zaborav ili bolje reći u zabranu. Valja se pripremit!
Postoji mogućnost „gradnje“posebnih krletki za pušače, kakve postoje u zrakoplovnim lukama, ali zasigurno će malo koji gospodarstvenik tomu pribjeći. Pušačima preostaje „na ulicu“ za dim cigarete, što su najčešći prizori na Zapadu. Neke tvrtke već su počele podržavati svoje pušaće, valjda i direktor ili vlasnik puši, pa su napravili divovske pepeljare – stolove na otvorenom. I da sve ne bi ostalo mrtvo slovo na papiru, zakonodavac se pobrinuo, jasno, i za sankcije. Za tvrtku koja ne poštuje Zakon predviđena je kazna od 30 do 150 tisuća kuna. Za odgovornu osobu predviđena je kazna od 5 do 15 tisuća kuna, a tisuću kuna kazne očekuje pojedinca- pušača ako se usudi pušiti u prostoru u kojem je to zabranjeno.



29.03.2009.

INŽENJERING S NOVIM DIREKTOROM

Novi direktor profitnog centra Inženjerig je 38-godišnji Damir Sladojević koji je do sada radio kao voditelj projekta u istoimenom profitnom centru. Završio je elektrotehniku i došao je u Brodomerkur kao pripravnik prije deset godina.



12.03.2009.

CERTIFIKAT ZA ZAŠTITU OKOLIŠA

PC Inženjering uspješno je odradio provjeru za dobivanje certifikata iz zaštite okoliša. Tako je Brodomerkur u posjedu još jednog certifikata iz ISO procedura – 14001:2004.



11.03.2009.

IVICA SUNARA -NOVI ČLAN UPRAVE

Dosadašnji direktor Područja financija, računovodstva i informatike 32-godišnji Ivica Sunara postao je novi, treći član Uprave.
Sunara radi u Brodomerkuru 8 godina, počeo je kao pripravnik, pa samostalni referent.



03.03.2009.

OBLJETNICA-30 GODINA INFORMIRANJA

Interno informiranje traje u Brodomerkuru punih 30 godina otkako su počele izlaziti Tjedne vijesti. Pozicija informiranja se mijenjala od Odjela za rad organa samoupravljanja i informiranja, potom je bilo u sastavu Službe propagande i informiranja, sve do samostalne funkcija u okviru Službe za odnose s javnošću. Ovisno o vremenima i afinitetima rukovodnih ljudi vijesti su bile više ili manje izravne u komuniciranju sa zaposlenicima. Interno informiranje( u što je danas uključen i Intranet ) u odnosima s javnošću zadnjih godina tretira se kao najvažniji oblik komuniciranja, jer su zaposlenici najbolja provjera i prvi refleks za sve druge, „vanjske“ javnosti. Radnici tvrtke su naime i najbolji kupci, ali respektabilni nagovarači – prodavači. Taj glas naime, najvjerodostojnija je preporuka za reputaciju tvrtke. U krizi se na to ne smije zaboravit.



23.02.2009.

PRIZNANJE ZA PREZENTACIJU NA SAJMU NAUTIKE

Na upravo zvršenom 18. međunarodnom sajmu "Nautika i sport " u Zagrebu Brodomerkur je dobio vrijedno priznanje- za visoku razinu prezentacije proizvodnog programa. Riječ je o vanbrodskim motorima japanskog proizvođača "Tohatsu ". Na ovom specijaliziranom sajmu ovo je već drugo priznanje za Brodomerkur.



17.02.2009.

TOHATSU PROGRAM NA SAJMU NAUTIKE

Brodomerkur se već tradicionalno izlaže na Međunarodnom Sajmu nautike i sporta koji se svake druge godine održava u Zagrebu. Ni ovogodišnji, 18. po redu, nije izuzetak. U paviljonu broj 9, štandu 15, na 52 četvorna metra predstavljen je program vanbrodskim motora japanskog proizvođača Tohatsu.



Brodomerkur prodajni centri

  • Trgovački centar Dujam

    Solinska 47
    21 000 Split

    Tel.: + 385 (0)21 301 777
    Faks: + 385 (0)21 301 168
    E-mail:TCDujam@brodomerkur.hr

    Radno vrijeme:

    pon.- pet. 7.30 - 20.30

    subotom: 7.30 - 19.30

    ODJEL GRAĐEVINSKOG MATERIJALA:

    pon. - sub.  6.30 - 17.00

    NEDJELJOM NE RADIMO

     

  • Trgovački centar Šibenik

    Put Solarisa 7
    22 000 Šibenik

    Tel.: + 385 (0)22 492 540
    Faks: + 385 (0)22 492 550
    E-mail: TCSibenik@brodomerkur.hr

    Radno vrijeme:

    pon - sub.   07.30 - 20.00

    GRAĐEVINSKI MATERIJAL: pon. - pet. 7,30 - 17,00

                                                           subotom 7,30 - 12,30

    NEDJELJOM NE RADIMO

     

  • Trgovački centar Knin

    Trg Ante Starčevića 1
    22 300 Knin

    Tel.: + 385 (0)22 660 520
    Faks: + 385 (0)22 662 720
    E-mail: TCKnin@brodomerkur.hr

    Radno vrijeme:

    pon. -pet. 07.00-20.00

    subotom  07.00-13,0

    NEDJELJOM NE RADIMO

  • PRODAVAONICA

     PRODAVAONICA

    SPLIT, MARMONTOVA 5

     tel.: + 385 (0)21 343 142

    e-mail: prod409@brodomerkur.hr

     Radno vrijeme:

    pon.- pet. 08.00 - 20.00

    subotom  08.00 - 13-00

    NEDJELJOM NE RADIMO